Магията на съотношението 1,66:1 (5:3)
Магията на съотношението 1,66:1 (5:3) и защо решихме да го използваме за сватбения филм нa Зори и Петър.
Едно от най-големите предизвикателства като кинематографи, е да решите дали и кога дадено съотношение е подходящо за вашия проект.
Някои пропорции са синоним на кино, други на телевизия, а трети на домашно видео. Някои аспектни съотношения ни връщат към определена епоха. Те често се използват от режисьорите и кинематографите, за да потопят публиката в усещането за определен период от време.
Определено съотношението 1,66:1 има магическо качество. Използван е за кадриране на безброй емблематични игрални филми от 50-те години на миналия век до днес и много кинематографи биха казали, че това е най-добрато съотношение за заснемане на екстремни близки планове, широки пейзажи и всичко между тях.
Подобно на съотношението 4:3 ( известно още като 1,33:1), 1,66:1 има своите корени в класическото кино. Първоначално беше въведен като европейски широкоекранен стандарт, но по-късно отново се появява като естествено съотношение на страните на Super 16 mm филм.
4:3 ИЛИ 1,66:1
След като се запознахме с концепцията на сватбата и цялостната визуална стилистика, която ни споделиха Петър и Зори се опитвахме да решим дали 4:3 (1,33:1) или 1,66:1 ще бъде правилният избор за филма. Определено искахме да пробваме нещо различно от 2,35:1 или 2,39:1
Двата формата са много сходни в много отношения и могат да се припокриват доста по отношение на творческите ползи.